HBV stapt over op een nieuw administratie- en communicatiesysteem BN voor Verenigingen

HBV stapt over op een nieuw administratie- en communicatiesysteem BN voor Verenigingen

Nadat Badminton Nederland (BNL) BN voor verenigingen standaard van de firma Focus on Your Sport (FOYS) vorig jaar al had geïntroduceerd voor het vastleggen van de bondsleden en bondscommunicatie kwam er ook een aanbod voor de verenigingen om tegen een gereduceerd tarief gebruik te maken van de premium versie van dit pakket. Dit pakket biedt de mogelijkheden om alle facetten van de administratie en communicatie voor verenigingen op een moderne manier te regelen. Denk daarbij aan de ledenadministratie met digitale inschrijfformulieren en mailautomatisering, financiën met incasso en koppelingen met ons boekhoudpakket e-boekhouden en payment providers als Mollie, doelgerichte communicatiemogelijkheden via mail en via de Mijn Badminton app en zelfs een aparte dienstenmodule voor vrijwilligers.

Het bestuur van HBV heeft ervoor gekozen om over te stappen op het premium pakket van BN voor Verenigingen, omdat het pakket dat nu gebruikt wordt voor de administratie en communicatie(e-boekhouden) beperkt is voor wat betreft de communicatiedoeleinden. Ook is de gewenste nieuwe abonnement structuur veel beter in te richten in dit systeem dan in e-boekhouden.

De migratie naar het nieuwe pakket vind plaats in de zomerperiode. Daar komt een hoop bij kijken. Denk dan aan de inrichting van het pakket zelf, maar ook aanpassingen op de website en wijzigingen in het boekhoudpakket. De facturering van de lidmaatschappen en abonnementen voor het seizoen 2024-2025 zal daarom ook later plaatsvinden; namelijk in augustus 2024 i.p.v. in juli 2024.

Met het nieuwe systeem komt er ook een nieuw communicatiekanaal beschikbaar: de Mijn Badminton app die beschikbaar is de Android en Apple play store. Door in te loggen met het bondsnummer kunnen leden daarin informatie vinden van de bond en ook van HBV, zoals nieuws agenda, trainingsinformatie, teamcommunicatie en financiële zaken zoals facturen. Het is ook mogelijk om een deel van de contactgegevens te controleren en aan te passen via deze app.

Het inrichten en aanpassen van de systemen kost tijd en niet alle mogelijkheden zullen vanaf het begin al werken. Hopelijk kunnen we steeds meer mogelijkheden gaan ontsluiten in de loop van het seizoen 2024-2025.